Een testvloot van twintig Golfs TwinDrive wordt in 2009 ingezet in Berlijn.
De Golf TwinDrive maakt gebruik van een elektromotor met een actieradius van rond de 50 kilometer, voldoende voor in de stad. Voor de langere afstanden maakt de Golf gebruik van TDI- of TSI-motoren, die het na de op elektriciteit afgelegde kilometers van de elektromotor overnemen. Zodoende vult de Golf TwinDrive de verbrandingsmotor de elektromotor aan, in plaats van andersom, zoals het geval is bij een hybrideauto, aldus algemeen directeur Winterkorn.
Gezamenlijk leveren de motoren een vermogen van 174 pk, terwijl het verbruik over een afstand van 100 kilometer slechts 8 kWh elektriciteit en 2,5-liter brandstof is. Dat komt neer op een gemiddelde van 1 op 40. De accu wordt opgeladen door simpel weg een stekker in het stopcontact te steken. Ook tijdens het rijden wordt er overigens bijgeladen, met de energie die opgewekt wordt tijdens het remmen. Tot slot helpt een start-stopsysteem om brandstof te besparen.
Bron: Autovisie
Een nieuw businessmodel
-
Geert Vermeer, voorzitter van Bovag Autodealers wil een taskforce opzetten
waarin ideeƫn worden gegenereerd om de crisis het hoofd te bieden. Hierin
moete...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten